Klantmanager Inkomen

Sociaal Domein
Breda
3350
HBO
solliciteer nu

Over deze functie

Heb jij ervaring als klantmanager inkomen en wil je burgers helpen om hun leven (weer) op orde te krijgen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als klantmanager Inkomen bij een gemeente in regio West-Brabant ga je aan de slag op het gebied van rechtmatigheid. Jij gaat gesprekken voeren met klanten en je handelt aanvragen af in het kader van de Participatiewet, zo toets jij of zij recht hebben op bijzondere bijstand en of de aanvraag voor levensonderhoud gegrond is. Daarnaast verricht je rechtmatigheids-, controle-, beëindigings- en wijzigingsonderzoeken. Op deze manier zorg jij door goede te schakelen met de afdeling werk ervoor dat het welzijn van de cliënt weer verbeterd!

Wat hebben we jou te bieden?

Wij staan voor groei en ontwikkeling. We zijn dan ook benieuwd naar jouw drijfveren, passies en ambities! Je kan daarom rekenen op:

  • Een mogelijkheid om je te blijven ontwikkelen door middel van een persoonlijk opleidingsprogramma
  • Een salaris in CAO gemeenten schaal 9, trede op basis van ervaring
  • Een tijdelijk dienstverband met optie tot verlenging (ook als ZZP'er ben je welkom!)
  • Een parttime of fulltime baan bij een gemeente
  • Een reiskostenvergoeding van 0,19 per kilometer of de mogelijkheid tot het rijden van een leaseauto
  • Een toegewijde accountmanager die altijd voor je klaar staat!

Wat verwachten we van jou?

Jij bent sociaal onderlegd, maar houdt er ook van om in de cijfers en rapporten te duiken. Daarnaast is jouw kennis van de Participatiewet up-to-date. Daarnaast heb je

  • Jij hebt recente werkervaring als klantmanager inkomen of inkomensconsulent bij een gemeente of gemeentelijke organisatie (harde eis!)
  • Jij hebt een HBO diploma op zak (bij voor keur richting SJD/MWD/Social Work)
  • Jij bent startklaar met een gemeentelijk systeem zoals Civision/GWS/Suite/Socrates
  • Jij staat stevig in je schoenen om cliënten te kunnen toetsen waar zij recht op hebben
  • Jij bent bereidt om naar omgeving Roosendaal, Breda, Tilburg te reizen

Over Samen Professionals

Al meer dan 10 jaar ontdekt en verbindt Samen Professionals vakkundige en gedreven professionals aan waardevol werk in de zorg, welzijn, bij de (Semi-)overheid, woningcorporaties en het onderwijs. We detacheren starters, trainees en ervaren professionals. Door te vragen en goed te luisteren helpen we professionals aan de baan die helemaal bij ze past. Wij geloven dat iemand die op de juiste plek zit het verschil maakt.

Wil je meer weten?

Heb je vragen over deze vacature? Dan kan je altijd contact met mij opnemen.

Het sollicitatieproces

Stap 1

Solliciteer

Je bent enthousiast over één van onze vacatures en solliciteert. Wat leuk! We nemen binnen 48 uur contact met je op.

Stap 2

Telefonische kennismaking

Zijn er mogelijkheden? Dan maken we graag telefonisch kennis. Zodat we elkaar beter leren kennen én jij ons kan vertellen waar je naar op zoek bent.

Stap 3

Persoonlijke kennismaking

Je wordt uitgenodigd op één van onze vestigingen. We bespreken jouw werkervaring, ambities en de baan waarop jij hebt gesolliciteerd.

Stap 4

Ontmoeting met opdrachtgever

In sommige gevallen maak je ook kennis met onze opdrachtgever en loop je een dag mee op de werkvloer. Dit laten we je uiteraard al weten tijdens de telefonische kennismaking.

Stap 5

Contractvoorstel

Hebben we een klik? Dan doen we je een voorstel.

Stap 6

Welkom!

Blij met ons aanbod? Dan teken je jouw contract en ben je officieel onderdeel van onze club. Samen gaan we de uitdaging aan. Gefeliciteerd!