Consulent Inkomen regio Overijssel

Sociaal Domein
Zwolle
3300
HBO
solliciteer nu

Over deze functie

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Heb je al ervaring als inkomensconsulent en ben je op zoek naar een werkgever waar jouw talent en ontwikkeling geprikkeld wordt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor verschillende gemeentes in regio Zwolle, Assen, Almelo en Deventer hebben wij interessante functies als inkomensconsulenten. Als Consulent inkomen hou jij je bezig met de beste oplossing te bieden voor de cliënten, samen werken aan hun participatie in onze samenleving en hun financiële zelfredzaamheid. De werkzaamheden en taken die bij deze functie behoren zijn onder andere:
• Het voeren van intake- en voortgangsgesprekken
• Aan de hand van kennis van wetgeving de cliënten wegwijs maken in de sociale zekerheid
• Je werkt vanuit de bedoeling van de wet en weet dit te vertalen in praktisch handelen en adviseren
• Rapportages en beschikkingen opstellen
• Mutaties verwerken in lopende (bijstand)dossiers
• Het signaleren van fraude en fraude onderzoeken opstarten

Wat hebben we jou te bieden?

Om het maximale uit jouw carrière te halen bieden we jou als professional het volgende!
• Een tijdelijk dienstverband met uitzicht op een vaste aanstelling
• De mogelijkheid om zowel fulltime als parttime aan de slag te gaan
• Salaris conform CAO van de gemeente
• Leaseauto (die je ook privé mag gebruiken) óf een reiskostenvergoeding
• Mogelijkheden om een op maat gemaakt opleidingsprogramma via onze Aecademy te volgen
• Een toegewijde accountmanager en recruiter die ten alle tijden voor je klaar staan
• De mogelijkheid om het werk bij verschillende gemeenten te ervaren

Wat verwachten we van jou?

Jij weet dat je als inkomensconsulent stevig in je schoenen moet staan. Je bent kritisch en weet de juiste vragen te stellen. Goede contactuele en sociale vaardigheden. Daarnaast ben je goed met cijfers, analytisch ingesteld en kun je goed zelfstandig werken.

• Heb je minimaal 1 jaar (aan recente) werkervaring als inkomensconsulent binnen een gemeente
• Minimaal een HBO opleiding afgerond (bij voorkeur SJD/MWD)

Over Samen Professionals

Al meer dan 10 jaar ontdekt en verbindt Samen Professionals vakkundige en gedreven professionals aan waardevol werk in de zorg, welzijn, bij de (semi-)overheid, woningcorporaties en het onderwijs. We detacheren starters, trainees en ervaren professionals. Door te vragen en goed te luisteren helpen we professionals aan de baan die helemaal bij ze past. Wij geloven dat iemand die op de juiste plek zit het verschil maakt.

Het sollicitatieproces

Stap 1

Solliciteer

Je bent enthousiast over één van onze vacatures en solliciteert. Wat leuk! We nemen binnen 48 uur contact met je op.

Stap 2

Telefonische kennismaking

Zijn er mogelijkheden? Dan maken we graag telefonisch kennis. Zodat we elkaar beter leren kennen én jij ons kan vertellen waar je naar op zoek bent.

Stap 3

Persoonlijke kennismaking

Je wordt uitgenodigd op één van onze vestigingen. We bespreken jouw werkervaring, ambities en de baan waarop jij hebt gesolliciteerd.

Stap 4

Ontmoeting met opdrachtgever

In sommige gevallen maak je ook kennis met onze opdrachtgever en loop je een dag mee op de werkvloer. Dit laten we je uiteraard al weten tijdens de telefonische kennismaking.

Stap 5

Contractvoorstel

Hebben we een klik? Dan doen we je een voorstel.

Stap 6

Welkom!

Blij met ons aanbod? Dan teken je jouw contract en ben je officieel onderdeel van onze club. Samen gaan we de uitdaging aan. Gefeliciteerd!